Aangekomen op Jamaica

1 februari 2009 - Montego Bay, Jamaica

Ik heb op donderdag nog een laatste duik gemaakt, zoals jullie op de foto’s hebben kunnen zien ;-) Ik heb nog wat tijd besteed op de duikschool, erg gezellig. Dan uiteindelijk moeten we toch afscheid nemen. Fotomomentje !

Terug bij het hotel heb ik nog wat bij het zwembad gezeten en met Yvonne (die Amerikaanse dame) gebabbeld. Ze heeft voorgesteld dat ze me naar het vliegveld wil brengen, omdat het lastig is om zo vroeg een taxi te vinden. Ik vind dat perfect. We besluiten ook om nog een hapje avondeten samen te doen, zeg als bedankje voor al haar hulp. Naar een leuk restaurantje geweest. Terug in het hotel heb ik mijn spullen ingepakt en ben ik rond middernacht naar bed gegaan.

Op vrijdag om 5 uur opgestaan, de restjes ingepakt, ontbeten en door Yvonne naar het vliegveld gebracht. Om 6.30 uur klaar om in te checken en om 8.30 uur ga ik de lucht in om via Miami naar Jamaica te vliegen. Uiteindelijk ben ik om 14.45 uur in Jamaica aangekomen en door de guesthouse-eigenaar opgehaald. Op de weg naar de guesthouse laat hij mij de highlights van de stad zien. Een grote chaos….. echt weer wat anders. We stoppen ook nog even om geld te pinnen en wat inkopen voor me te doen.

Het guesthouse is heel eenvoudig, ik heb een klein eigen appartementje, met een keukentje, een badkamer en een slaapkamer. ’s Avonds eten gehaald om de hoek, niet echt top, maar goede maagvuller.

Gisteren ben ik in aan het eind van de ochtend met de taxi naar de hipstrip gegaan, de straat waar het meeste toeristengebeuren plaatsvindt. Veel restaurantjes, bars en hotelletjes.

Als je over straat loopt wordt je door bijna iedereen aangesproken om je wat te verkopen, van eten en drinken tot taxiritten tot drugs (uiteraard). Het is gelukkig niet moeilijk om ze te laten opzouten ;-) Verder is Montego Bay een lelijke, volle en vuile stad waar niet echt veel te zien is. Op de hipstrip ben ik naar Doctor’s Cave Beach gegaan, een betaalstrand voor voornamelijk toeristen, waar je niet lastig gevallen wordt door de verkooppraatjes.

Heerlijk op het strand gelegen, gezwommen en wat gegeten en gedronken. Aan het begin van de avond met de taxi weer terug naar het guesthouse. De taxi hier is het openbaar vervoer, iedereen maakt er gebruik van en het kost bijna niets. Een ritje van het guesthouse naar de hipstrip kost 65 jamaicaanse dollars, wat ongeveer € 0,75 is voor een ritje van 10 minuten ;-)

Ik blijft totaal 4 dagen in Montego Bay en ga daarna naar Negril, een kustplaatsje met prachtige witte stranden in het westen, 80 km van Montego Bay.

Tot de volgende update. Kus Sander

Foto’s

3 Reacties

  1. yvonne Mitchell:
    2 februari 2009
    Hi Sander,
    fijn dat je save op Jamaica aangekomen bent. Ja Jamaica is zo anders als Aruba. Veel armoede etc. Maar toch ook wel weer leuk om iets anders mee te maken. Kijk goed uit. Je verblijf ziet er netjes uit. Hoe heet het, zo kan ik het opzoeken.
    Nigril moet fraai zijn. Blijf e-mailen.
    Mijn twee vriendinnen van de States zijn aangekomen, zo de Coconut is niet meer veilig, just kidding!!!!!!!!!!! Emerson, die mijnheer die moeilijk loopt is ook weer terug gekomen!!
    Geniet van alles en tot de volgende keer, een warm huggie van de Nederlandse- Amerikaanse jonge mevrouw Yvonne!
  2. Marieke:
    2 februari 2009
    Hoi Sander,
    So far so good, kunnen we wel zeggen denk ik. Klinkt allemaal heerlijk. Ik heb even op frommers.com gekeken of ik nog leuke tips kon vinden voor Montego Bay, maar zoals ik al proefde uit jouw update, moet je het meer van dat overheerlijke strand hebben. De beschreven wandeling van 1,5 u door het drukke centrum heb je waarschijnlijk al gemaakt. Zo niet, dan kun je hem vinden op de website van frommers. Ik neem aan dat je je informatie ook op internet opzoekt.
    We volgen je op de voet, d.w.z. op de google map! Pas maar op want de webcam staat gericht op Doctor's Cave Beach.
    Oom en tante waken over je!!!!
    Liefs,
    natuurlijk ook van Rob,
    Marieke
  3. Egrit:
    2 februari 2009
    Hé lief! Alles echt ok!? Hoe kan ik je privé bereiken? We gaan natuurlijk niet alle sappige details op deze algemene site zetten vind je niet?
    Hier alles goed. Finn wordt al een echte vent met een glimlach en een dikke buik (bijna 7 kilo!) Een beetje kletsen en opblijven heel gezellig, je krijgt de groeten. Waar kan ik een foto naar toe sturen? Vrijdag vertrekken we naar Oostenrijk, heerlijk naar de sneeuw. We zullen je missen.
    Je maakt er een mooie reis van. Veel luxere slaapplekken dan toen ik weg was. Maar ja, ik was nog maar 22 en jij bent natuurlijk al wat gewend ondertussen en wil gewoon lekker slapen:-) Have fun en een knuffel. Peer, Eeg en Finn